همایش تکریم جایگاه نهاد سردفتری اسناد رسمی

مراسم گرامیداشت ششم دیماه در شب ولادت حضرت امام حسن عسگری(ع) با عنوان همایش تکریم جایگاه نهاد سردفتری اسناد رسمی و در تالار مرکزی شهر قم برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور جناب آقای دکتر دشتی اردکانی ریاست شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری کشور، مدیران ارشد قضائی، ثبتی و اجرایی و سردفتران و دفتریاران استان قم برگزار گردید؛ محمدرضا محامد رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان قم در سخنانی ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، همایش‌های برگزار شده در سال‌های اخیر در قم را همواره با صبغه‌ای عالمانه دانست که با حضور آیات عظام و علماء اعلام، اساتید محترم دانشگاه و صاحب منصبان برجسته برگزار گردیده است. وی همچنین هدف از برگزاری این همایش‌ها را تحذیر  و تشحیذ اذهان عمومی به جایگاه و نقش مهم دفاتر اسناد رسمی در تثبیت روابط اقتصادی و حقوقی جامعه و وظیفه مدیران در توسعه و تسهیل تنظیم اسناد رسمی خواند.

همچنین حجه الاسلام و المسلمین دکتر احمدزاده عضو هیات علمی دانشگاه مفید و مشاور مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در این همایش به بیان مسائل فقهی و حقوقی کتابت و حجیت سند رسمی به عنوان ادله اثبات دعوی پرداخته و به ضرورت تغییر نگاه شورای محترم نگهبان به مساله اعتبار و جایگاه سند رسمی از منظر حقوق عمومی اشاره نمود.  
در ادامه آقای دکتر دشتی اردکانی رئیس شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری کشور با اشاره به رتبه کشور در شاخص فضای کسب و کار با اشاره به این موضوع که حدود چهل درصد از اقتصاد کشور در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شامل ثبت شرکتها، ثبت املاک، ثبت اسناد و مالکیت معنوی رقم می‌خورد بر ضرورت توجه مسؤلان خصوصا مجلس شورای اسلامی به اهمیت حوزه ثبت اسناد و املاک در بهبود این شاخص تاکید نمود.

آخرین سخنران همایش جناب آقای دکتر فتحی استاد دانشگاه، نماینده و عضو محترم کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی بود که در سخنانی با بیان شرایط ویژه کنونی کشور به ضرورت اصلاح نظام ساختار اداری کشور و همچنین اصلاح ساختار قوه مقننه در جهت تقویت سیستم قانونگذاری اشاره نموده و حوزه ثبت اسناد و تنظیم سند رسمی را از مسائل مهم جهت کاهش پرونده‌ها و منازعات حقوقی دانست.
در پایان این مراسم از یک سردفتر بازنشسته تقدیر به عمل آمده و به تعدادی از سردفتران و دفتریارانی که همکاری نزدیک و قابل توجهی در حوزه‌های مختلف کاری کانون سردفتران و دفتریاران استان قم داشتند لوح سپاس و یادمان ویژه همایش اهداء گردید.

 

گزارش تصویری

موضوع خبر: 
مربوط به واحد: